Deel artikel

Hoe ben je gestart met je zaak?

Ik startte eigenlijk in 2011 met Anabelle na herstel van een burn-out. Ik maakte toen juwelen in alle kleuren en stijlen. In 2015 ging ik er uiterlijk kleur en stijladvies bij doen. En toen ik mezelf hierin tegenkwam en besefte dat ik zelf niet slaagde in het dragen van kleuren, ging ik me verdiepen in de kleurenpsychologie. Zo leerde ik de Persoonlijke Kracht Methodiek kennen en begon ik in 2017 met Kleurencoaching. Ik heb dus zelf aan den lijve ondervonden hoe kleuren je helpen naar een positieve waardering voor jezelf. Ik maakte hierdoor als het ware een metamorfose mee op vlak van zelfvertrouwen en eigenwaarde en daar zit toch meestal de basis voor een gevoel van geluk.

Wat is je grootste uitdaging als lokale handelszaak?

Mijn grootste uitdaging is om mijn vernieuwende manier van coaching kenbaar te maken, zowel lokaal als ook buiten Grobbendonk en de Kempen. Het is heel lang zo geweest dat er verteld werd ‘ze doet iets met kleur’. Voor mij was het natuurlijk duidelijk wat ik deed en ook hoeveel kleur kan betekenen voor de innerlijke mens. Kleur is een heel krachtig middel en dat is nog te weinig gekend. Bij mij persoonlijk heeft het heel veel in beweging gebracht na een zeer heftige periode. Klaar en duidelijk vertellen over de kracht van kleur is me pas echt beginnen lukken na veel klanten te coachen.

Hoe heeft de hele coronaperiode impact gehad op je zaak?

Begin 2020 kreeg ik plots een aantal aanvragen voor teamontwikkeling. Ik voelde eindelijk dat Anabelle groeide en dan zorgde corona ook plots voor de annulaties. In augustus 2020 was ik plots werkloos door het faillissement van mijn werkgever. Daardoor besloot ik om te springen naar voltijds ondernemen, vermoedend dat er nog wel een tweede lockdown zou volgen. Het was heftig en soms heel frustrerend, die coronatijd, omdat je vooruit wil en dan weer niet mocht of kon. Anderzijds heeft corona me de kans gegeven om voluit te gaan voor mijn droom en ook de tijd om veel te leren. Toen ik geen of maar beperkt klanten mocht ontvangen, heb ik veel webinars gevolgd over ondernemen, sales en marketing en veel gedaan rond mijn online zichtbaarheid. Ik heb continu gezocht naar wat wel kon. En daar pluk ik intussen de vruchten van. Alles heeft ook zijn positieve kant.

Waarom ben je lid geworden van Markant?

Ik werd lid in augustus 2020, toen ik besliste om te springen naar hoofdberoep dus. Ik had ooit al wel eens deelgenomen aan een activiteit van Markant en dat was toen wel boeiend. Ik zocht nu manieren om te netwerken en de keuze op Markant viel vooral omwille van de connectie met ondernemende vrouwen en anderzijds omdat Markant leuke activiteiten biedt voor een betaalbaar lidmaatschap. Hier zijn grote verschillen in en als startende ondernemer heb je ook je kosten wel in de gaten te houden. Ondanks Corona kwam ik in Grobbendonk wel in een warme kring terecht, waardoor ik ook heel snel me mee ben gaan inzetten in het team.

Is netwerken belangrijk?

Jazeker. Ik ging al fysiek netwerken voor corona en ben dit ook online blijven doen tijdens corona. Door te netwerken leerde ik mensen kennen en zij leren mij als onderneemster kennen. Dat is een begin om ook tot mogelijke klantrelaties te komen. Anderzijds is het als alleenstaande solo-ondernemer voor mij ook heel belangrijk om me te omringen met gelijkgestemden. Ondernemende vrouwen begrijpen mekaar hierin. Ik kom uit een gezin met werknemers en ook in mijn directe vriendenkring zaten geen ondernemers. Dat is dankzij het netwerken intussen veranderd. Ik heb er zowel veel professionele contacten door gekregen als ook mooie vriendschappen gesloten.

Als markante leden bij jou langskomen, krijgen ze dan een extraatje?

Uiteraard. Markante leden ontvangen bij Anabelle 5% korting op een individuele of groepssessie naar keuze. Dus afhankelijk van wat je kiest uit mijn aanbod is je cadeau groter. 😉

Meer weten over het aanbod van An: www.anabelle.be